Facebook

Λάβετε ενημέρωση για τα άρθρα μας και τα νέα μας!!!

Home

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΤΕΦΑΝΙΑΙΑ ΝΟΣΟΣ

Η στεφανιαία καρδιοπάθεια αποτελεί την συχνότερη αιτία θανάτου στον δυτικό κόσμο και στην Ελλάδα. Η  νόσος εκδηλώνεται με μερική ή ολική απόφραξη των στεφανιαίων αρτηριών, οι οποίες τροφοδοτούν  με αίμα την καρδιά, με αποτέλεσμα το έμφραγμα του μυοκαρδίου. Γενετικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες (το κάπνισμα, η υπέρταση, η διατροφή, η έλλειψη σωματικής άσκησης, ο τύπος προσωπικότητας) διαφαίνεται ότι συνεισφέρουν εξίσου.

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ

 

-Μειώνουμε την πρόσληψη λίπους αποφεύγοντας τις σκληρές μαργαρίνες (υδρογονωμένα λίπη) το βούτυρο, τα παγωτά, τα σκληρά τυριά, το γάλα, τα γαλακτοκομικά από πλήρες γάλα και περιορίζουμε τα αυγά σε τρία την εβδομάδα.

  

-Ελάττωση της κατανάλωσης του κόκκινου κρέατος. Λόγω των κορεσμένων λιπών, της χοληστερόλης και των πουρινών που περιέχει συνδέεται με αύξηση της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και του ουρικού οξέως που αποτελούν παράγοντες κινδύνου. Αφαιρούμε πάντα το ορατό λίπος ή την πέτσα.

 

-Αύξηση της κατανάλωσης των ψαριών. Τα «ωμέγα-3» λιπαρά οξέα τους όπως και τα πολυακόρεστα (ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο) κάνουν το αίμα πιο ρευστό, μειώνοντας την χοληστερόλη και ταυτόχρονα τις πιθανότητες κινδύνου.

 

-Χρήση ελαιόλαδου ως κύριο προστιθέμενο λιπίδιο. Η περιεκτικότητά του σε βιταμίνη Ε και η αναλογία του σε λιπαρά οξέα το καθιστά ιδανικό για την διατροφή του ανθρώπου. Οι φυτοστερόλες και ιδιαίτερα η σιτοστερόλη (σιτάρι) διαθέτουν μια ιδιαίτερη υποχοληστεριναιμική επίδραση.

 

-Αυξάνουμε την πρόσληψη ψωμιού ολικής αλέσεως, δημητριακών και οσπρίων. Οι φυτικές ίνες που περιέχουν αυξάνουν την αποβολή της χοληστερόλης.

 

-Μειώνουμε την κατανάλωση ζάχαρης που εκτός από τις «κενές» θερμίδες που μας προσφέρει προδιαθέτει για διαβήτη που αποτελεί έναν από τους προδιαθεσικούς  παράγοντες για την στεφανιαία νόσο.  

 

-Προτιμάμε τα τρόφιμα κατά το δυνατόν στην φυσική τους μορφή (ανεπεξέργαστα) γιατί οι διάφορες επεξεργασίες τα απογυμνώνουν από τα θρεπτικά τους συστατικά.

 

-Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, ανόργανα άλατα, αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες που το κάθε ένα με τον τρόπο του συντελεί στην σωστή και εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς και του οργανισμού γενικότερα, χωρίς να μας «φορτώνουν» με θερμίδες.

 

-Οι βιταμίνες C(εσπεριδοειδή), E(φυτικά λάδια, σιτηρά), Β3 (κρέας, λαχανικά) και τα ιχνοστοιχεία, σελήνιο (θαλασσινά, συκώτι), ψευδάργυρος (ψάρι, γάλα) και χαλκός (οστρακοειδή, όσπρια) φαίνεται ότι διαδραματίζουν σημαντικούς ρόλους.

 

-Τα αντιοξειδωτικά καροτινοειδή (πράσινα λαχανικά) λυκοπένιο(κόκκινα φρούτα και λαχανικά) κ.α. μας προστατεύουν από τις «ελεύθερες ρίζες» που θεωρούνται η κύρια αιτία των εκφυλιστικών νοσημάτων και της γήρανσης.

 

-Μετριοπάθεια στην κατανάλωση αλκοόλ. Οι συντηρητικοί πότες ζουν περισσότερο από αυτούς που δεν πίνουν καθόλου. Ένα με δύο ποτηράκια κόκκινο κρασί  με το φαγητό θωρακίζουν την καρδιά λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχουν.

 

-Αποφυγή κατανάλωσης άλατος. Προδιαθέτει για υπέρταση που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιοπάθειες.

 

-Η παχυσαρκία αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους προδιαθεσικούς παράγοντες  για την στεφανιαία νόσο και για ένα πλήθος εκφυλιστικών παθήσεων. Μην ξεχνάτε ότι «ιδανικό βάρος» σημαίνει μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής.

 

 

          

 
Πόσο συχνά γυμνάζεστε?
 
aspida zois, viva la vivta, kata tou karkinou tou mastou
Πόσο ενημερωμένο θεωρείτε τον εαυτό σας για μάστιγα του καρκίνου του Μαστού?